<img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=486501099400907&amp;ev=PageView&amp;noscript=1">

Heb je het gevoel dat je het moeilijk hebt?

Nu Wereld Geestelijke Gezondheidsdag nadert, willen we het hebben over je geestelijke gezondheid en hoe het beoefenen van mindfulness kan helpen om je zorgen, angsten en uitdagingen te verlichten.

Onze primaire focus hier is hoe mindfulness kan worden beoefend op de werkplek, maar ze kunnen worden gebruikt in elke andere situatie waarin je je een beetje overweldigd voelt.

Dus, wat betekent het om mindful te zijn?

Mindfulness is niet alleen maar mediteren en langgerekte "ohm's" herhalen tot je rustig wordt. De betekenis van mindfulness komt voort uit ons menselijk vermogen om volledig aanwezig en bewust te zijn van onze acties in het huidige moment.

Dus, laat ons je begeleiden door hoe je mindful kunt zijn tijdens momenten van onrust. We hebben je!

Maak het je gemakkelijk, pak een warme drank en laten we er tegenaan gaan!

3 ways to practice mindfulness at work23 ways to practice mindfulness at work 13 ways to be mindful at work1

En uitademen...

We weten dat we het hier veel over ademhalen hebben, maar het is een van de belangrijkste manieren waarop we mindful kunnen zijn tijdens elke werksituatie die je op de een of andere manier gestrest of angstig doet voelen. Misschien heb je een deadline waar je achteraan loopt. Een dilemma dat alleen de besten van ons hebben meegemaakt en waarvan ze hebben geleerd!

Als er paniek uitbreekt, concentreer je dan op drie keer inademen, drie keer vasthouden en zes keer uitademen.

Door je te concentreren op de duur van elke ademhaling, zelfs voor een minuut of twee, zul je merken dat je hartslag weer normaal wordt en dat een golf van kalmte over je heen spoelt. Houd deze techniek in gedachten wanneer u hem het meest nodig hebt.

 

Neem vijf minuten pauze

Een andere manier waarop we meer bewust kunnen werken, is door regelmatig kleine pauzes te nemen. Door dit een paar keer per dag te doen, zorgen we ervoor dat we niet opbranden op onze drukste dagen, en maken we wat ruimte in ons hoofd vrij om de productieve en creatieve sappen te laten stromen!

Helaas hebben we het niet alleen over het nemen van 5 minuten elke 2-4 uur om te scrollen op je sociale media of om wat persoonlijke e-mails te beantwoorden - we bedoelen een echte pauze! Probeer eens een 5 minuten durende geleide meditatie of zet gewoon een kopje thee terwijl je je ademhaling oefent. Wat voor jou het beste werkt!

 

Mindful pendelen

De meesten van ons zullen een woon-werkverkeer hebben, of het nu lang of kort is. Kun je mindful zijn tijdens je woon-werkverkeer vraag je je misschien af? Jazeker! En hier is hoe: 

Mindful zijn op je woon-werkverkeer is de sleutel, vooral als het gaat om het stellen van grenzen voor jezelf, zodat je geest weet wanneer het tijd is om uit te schakelen van een dag hard werken en af te koelen voor de avond of het weekend. 

Probeer nu eens je telefoon uit te zetten en gewoon te zijn. Als je deze stilte een beetje oorverdovend vindt, probeer dan een kalmerende afspeellijst of een podcast die je super boeiend vindt! 

Als je je telefoon uit kunt houden, kun je ook proberen een lijst te maken van dingen die je voelt. Vraag jezelf bijvoorbeeld af wat je hoort, ziet of voelt. Dit stelt je in staat om volledig aanwezig en aandachtig te zijn in het moment. Je gedachten zullen afdwalen, maar dat is niet erg! Herken je afdwaalde focus en breng het terug naar je zintuigen. 

Wilt u meer tijd voor uzelf? Tijd voor een stressvrije fulfilment provider!

Bij fulfilmentcrowd willen we u bij elke stap ondersteunen. Bel met een van onze vriendelijke medewerkers, of tik hieronder om direct een offerte te ontvangen!

DIRECT EEN OFFERTE AANVRAGEN